Tájékoztató hulladékkezeléssel kapcsolatos változásokról
2023. július 1-től új hulladékgazdálkodási rendszer lép életbe, így a települési hulladék begyűjtését, kezelését és számlázását a továbbiakban a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. fogja végezni. Az alábbiakban hasznos információkat olvashatsz a változásról.
Általános információk
Mi változik a hulladék kezelésében és gyűjtésében?
Az ingatlanhasználókat érintő hulladékkezelési és begyűjtési folyamatokban nem történik változás, ezek a tevékenységek továbbra is az eddig megszokott formában fognak működni.
Milyen változás várható a hulladék elszállításában?
A hulladék gyűjtése és kihelyezése, valamint a hulladék elszállításának időpontja és gyakorisága nem változik. Ezzel kapcsolatban továbbra is a közszolgáltatók által közzétett hulladéknaptárakból tájékozódhatsz. Változás esetén a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. fog tájékoztatni.
Kitől fogom megkapni a számlát?
2023. július 1. napját követő szolgáltatási időszakokra vonatkozó számlákat a Budapest közigazgatási határain kívüli szolgáltatás területén, rendszeres negyedéves számlázás esetében 2023. október 1-től a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. fogja kiállítani.
(Tekintettel arra, hogy jelen szolgáltatás díjáról utólag, negyedévente készül számla, így a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. első alkalommal 2023. októberben készít számlát.)
Természetesen a Díjnet ügyfeleként a korábban Díjnet fiókodban bemutatott e-számláid továbbra is rendelkezésedre állnak majd (az ÁSZF 12.3.1.10. pontjában meghatározott ideig), új e-számla érkezésekor pedig a megszokott módon, e-mailben értesítünk majd.
A Budapest területére vonatkozó hulladékdíj számlát továbbra is a DBH Zrt. állítja ki.
Fontos! Előfordulhat, hogy 2023. július 1. után még számlát kapsz az NHKV Zrt. nevében a 2023. július 1. előtti számlázási időszakra vonatkozóan. Éppen ezért, ha átutalással fizeted be a számládat, kiemelten figyelj arra, hogy a fizetendő számlát mely szolgáltató állította ki, ügyelj rá, hogy a megfelelő utalási adatokat add meg.
Információk Díjnet ügyfeleknek
Mi a teendőm, ha Díjnetes vagyok?
A változás nem érinti a Díjnet fiókodban meglévő regisztrációdat, ezzel kapcsolatban semmilyen teendőd sincs, tekintettel arra, hogy 2023. július 1-jét követően Díjnet fiókodban a jelenlegi NHKV regisztrációd mellett a a MOHU MOL regisztrációd automatikusan beállításra kerül.
Javasoljuk azonban, hogy a számlafizetéssel kapcsolatos információkat figyelmesen olvasd el, mert egyes fizetési módok esetén változás történik!
Hogyan fizethetem be a továbbiakban a Díjnetbe kapott e-számláimat?
Számláidat továbbra is a már megszokott fizetési módokkal egyenlítheted ki, de egyes fizetési módok esetén változás történik, ezért kérjük, figyelmesen olvasd el az alábbi információkat.
Amennyiben korábban az NHKV számláidnál beállításra került a Díjnet fiókdoból iCsekk-be vagy CIB internetbankba történő automatikus számlaküldés, abban az esetben a MOHU MOL számláid is leküldésre kerülnek, ezzel kapcsolatban további teendőd nincs.
1. AMI VÁLTOZATLAN MARAD
Az alábbi fizetési módok esetén nem történik változás, a MOHU MOL által kiállított számláidat ugyanúgy tudod majd befizetni, mint korábban az NHKV Zrt. által kiállított számlákat:
- mentett és nem mentett bankkártyás fizetés,
- mobilfizetés (iCsekk),
- CIB internetbanki fizetés.
Szintén nincs teendőd, ha Díjnetbe kapott számláidat csoportos beszedési megbízással egyenlíted ki. Az NHKV Zrt., mint kedvezményezett javára a csoportos beszedési megbízás teljesítésére adott felhatalmazást 2023. július 1-jét követően a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt., mint kedvezményezett javára megadott felhatalmazásnak kell tekinteni (a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény alapján).
2. AMI VÁLTOZIK
Ha számláidat átutalással rendezed, a 2023. július 1. napját követő szolgáltatási időszakokra vonatkozó számlák fizetésénél már az alábbi, új utalási adatokat kell megadnod:
- Kedvezményezett: MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.
- Számlavezető bank: OTP Bank
- Számlaszám: 11794008-24030025
Az utalás közlemény rovatában továbbra is meg kell adnod a számla sorszámát és azt az egyedi vevő (fizető) azonosítószámot, amit az adott számla 3. oldalán, a bal felső sarokban találsz.
Ahogy azt már megszokhattad, a számlákon továbbra is megtalálhatod az átutalást segítő, részletes tájékoztatást (a bankszámla és a közlemény rovatban feltüntetendő adatok pontos ismertetésével).
Van Díjnet fiókom, de a hulladékkezelési számlámat még nem regisztráltam. Mit tegyek?
Budapest szolgáltatási területén kívül 2023. június 27-ig még a korábbi, NHKV Zrt. által kiállított számládon található azonosítókkal tudsz regisztrációt kezdeményezni a Díjnetben. NHKV regisztrációd mellé 2023. július 01-jét követően a MOHU MOL regisztrációd automatikusan beállításra kerül.
Fontos! 2023. június 28-tól már nem tudsz Díjnet fiókodban az NHKV-hoz számlakibocsátói regisztrációt kezdeményezni.
A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-hez 2023. októbertől tudsz számlakibocsátói regisztrációt indítani, miután megkaptad az első, a MOHU MOL Zrt. által kiállított számládat, ugyanis a regisztrációhoz szükséges adatokat az első, már a MOHU MOL által kiállított számládon találod majd.
Budapest szolgáltatási területére vonatkozó számlákat a DBH Zrt. állítja ki a jövőben is, így a regisztrációt ebben az esetben a DBH Zrt. logójára kattintva kezdeményezheted.
Honnan tudhatom, hogy a hulladékdíj számlámat jelenleg az NHKV Zrt., július 1. után a MOHU MOL Zrt. állítja ki?
Az NHKV Zrt. országos szolgáltató, ami azt jelenti, hogy a számlákat az NHKV Zrt. állítja ki a Budapest közigazgatási határain kívüli területeken (Budapest szolgáltatási területére vonatkozó számlákat a DBH Zrt. állítja ki).
A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. szintén országos szolgáltató, így a számlákat ezentúl a Budapest közigazgatási határain kívüli területeken a MOHU MOL Zrt. fogja kiállítani (a Budapest szolgáltatási területére vonatkozó számlákat továbbra is a DBH Zrt. állítja majd ki).
Hova fordulhatok a kérdéseimmel?
Általános, hulladékkezeléssel kapcsolatos kérdés esetén fordulj bizalommal a számlád első oldalán szereplő ügyfélszolgálati elérhetőségek valamelyikéhez. További információkért látogass el a www.mohu.hu vagy a www.nhkv.hu oldalra.
Díjnettel kapcsolatos kérdés, észrevétel esetén a Díjnet ügyfélszolgálatához az info@dijnet.hu e-mail címen fordulhatsz.
Még nincs Díjnet fiókom, mit érdemes tudnom?
A Díjneten egy helyen megtekintheted és egyszerűen befizetheted a háztartással kapcsolatos több számládat, melyeket 18 hónapig meg is őrzünk. Ha a SzámlaPlusz szolgáltatásunkat választod, a 18 hónapnál régebbi számláidat is megőrizzük Díjnet fiókodban.
Miért jó, ha regisztrálok?
- Mert a Díjnetet kényelmesen használhatod bármilyen eszközről.
- Mert egy helyen kezelheted több számládat, és nyomon követheted számlafizetéseidet.
- Mert a számláidat a neked legkényelmesebb fizetési móddal fizetheted.
- Mert új számla érkezésekor és a közelgő fizetési határidőről e-mailben értesítünk.
Milyen számlákat fizethetek a Díjneten?
Már 36 szolgáltató számláit kezelheted a Díjneten. Így például a hulladékkezelésen kívül, földgáz, áram, távhő, víz, csatorna, telekommunikációs, de akár biztosítási vagy távfelügyeleti számládat is.
A Díjnettel kapcsolatos további információkért, és az elérhető szolgáltatók listájáért látogass el a www.dijnet.hu weboldalra.